Witte jassen, echte mensen (slot): de drie P’s

By 16 augustus 2017nieuws

Verhaal in afleveringen over waarom wij bij Cosmetic Clinics doen wat we doen, de mensen aan de frontlinie en achter de schermen, hun motivatie, waarom klanten voor ons kiezen en bij ons terugkomen, kortom: hoe het allemaal zo gekomen is!

Cosmetic Clinics Almere | botox | fillers

De drie P’s: product, prijs en plaats.

De ontbrekende ingrediënten om van de kliniek een succes te maken.

Product

Hyaluronzuurfillers moesten het worden, bedacht de kliniekregisseur. Die worden door het lichaam zelf heel langzaam weer afgebroken, of kunnen er – in geval van nood – snel weer uitgehaald worden. Daarnaast wilden ze ook mensen met haargroeiproblemen kunnen helpen. Skinboosters en diepe peelings mochten ook niet op het menu ontbreken. En het weghalen van een wratje of moedervlek moest ook tot de mogelijkheden behoren. Allemaal behandelingen om mensen te helpen wat blijer te worden bij hun aanblik in de spiegel. Technieken die zonder veel poespas in de kliniek konden worden uitgevoerd.

Prijs

Tijdens haar uitgebreide onderzoek kwam de kliniekregisseur flinke uitersten tegen bij de conculega’s. Ze maakte daarom haar eigen berekeningen en besloot voorlopig ergens in het midden te gaan zitten met de prijzen voor de kliniek. Want er moest natuurlijk wel een pakket kwaliteit geboden kunnen worden: ruime tijd van de arts voor de cliënt, een persoonlijk advies op maat, goede voor-en-na-foto’s, soms een gratis crèmepje mee naar huis, een goeie informatiekit – toegepast op de behandeling – én natuurlijk een terugkomafspraak. Mocht er bij die controleafspraak nog een beetje bijgespoten moeten worden, dan zou dat bij de prijs in moeten zitten.

Plaats 

Nog voordat hij destijds de kliniekregisseur vond, had de man alvast een prachtige behandelruimte geregeld. Groot, strak, wit, compleet met behandelstoel, in een tandheelkundig centrum in Lelystad. Helaas ging dat centrum binnen een jaar failliet. De kliniekregisseur moest snel improviseren en vond een tijdelijke plek bij een huidtherapeut. Na enige tijd kwam er een nieuwe kans op haar pad. Een lifestylecentrum bood ruimte en unieke samenwerkingen met branchegenoten. Jammer genoeg was ook dit avontuur van korte duur. Driemaal in Lelystad is scheepsrecht, dacht de kliniekregisseur, Almere is maar twintig minuten verderop en biedt daarbij extra mogelijkheden.
Samen met de middenvelder ging ze op zoek naar een geschikte ruimte. Het eisen- en wensenlijstje: conformiteit met strenge hygiëne-eisen; discreet, niet te duur (want de behandelprijzen moesten voor de klanten gelijk kunnen blijven) en sfeermatig eerder een gezellige huiskamer dan een steriele kliniekruimte.
Dankzij één van de ambassadeurs van Cosmetic Clinics was duurde de zoektocht niet al te lang. Een prettige huisbaas in spe vond het geen probleem om mee te werken aan het kliniekklaar maken van één van zijn kantoorruimtes. Op de begane grond, vlak bij de snelweg, ruimschoots parkeerruimte, een grote kantine waar klanten in huiskamersfeer hun kopje koffie kunnen drinken – het team was tevreden. Hier was het goed toeven.

En ze leefden nog lang en gelukkig

Zo, alles was gereed. Gaandeweg zouden ze wel tegenkomen wat er nog verbeterd kon worden – dat is trouwens toch een voortdurend proces, als je tenminste alert blijft en naar je klanten luistert. Maar het team kon zich goed vinden in deze solide basis. Aan het werk, op naar een mooie toekomst met veel tevreden klanten en een gezonde groei!
(Einde.)

Vorige afleveringen:

Deel 1: het snode plan. Hoe en met wie het allemaal begon.

Deel 2: de kliniekregisseur. De fundamenten worden gelegd.

Deel 3: de cosmetic sculptor. Er kan begonnen worden met behandelen.

Deel 4: de vliegende keep. Ondersteuning achter de schermen.

Deel 5: de tweede cosmetic sculptor. Versterking van de frontlinie.

Deel 6: de middenvelder. Schakel tussen kliniek en behandellocaties.

Deel 7: de derde cosmetic sculptor. Het team is compleet.

Deel 8: waarom deze kliniek? Dit maakt het verschil.

Deel 9: hoe doen ze het? Zo werken ze bij de kliniek.

En hiermee zijn we aan het einde gekomen van onze tiendelige serie ‘Witte jassen, echte mensen’. Vond je het leuk? Heb je tips of suggesties die we in onze dagelijkse praktijk kunnen toepassen? We luisteren graag naar je. Bel of schrijf ons, of zet wat op onze Facebook-pagina.

Aflevering gemist of nieuw bij Cosmetic Clinics? Begin dan gewoon gezellig bij aflevering 1 (Het snode plan), en beleef de uitdagingen bij het ontstaan van onze kliniek van begin af aan mee.