Witte jassen, echte mensen (6): de middenvelder

By 3 juli 2017nieuws

Verhaal in afleveringen over waarom wij bij Cosmetic Clinics doen wat we doen, de mensen aan de frontlinie en achter de schermen, hun motivatie, waarom klanten voor ons kiezen en bij ons terugkomen, kortom: hoe het allemaal zo gekomen is!

Monique Kuiper, middenvelder Cosmetic ClinicsZe had een goedlopende schoonheidssalon met een constante klantenkring en niet per se behoefte aan uitbreiding van haar behandelaanbod.
Ze stond dan ook niet te trappelen toen een relatie suggereerde om botox en fillers aan haar klanten te gaan aanbieden. Zeker niet met al die schrikbeelden van veel te strakke gezichten en opgepompte lippen die ze in de media tegenkwam.

Maar stiekem was ze ook wel een beetje nieuwsgierig… en ze zag dat het steeds ‘normaler’ werd… en dat steeds meer collega’s het op hun menu hadden staan… toch maar eens gaan praten met die kliniek, dat kon immers geen kwaad…?

Er was een onmiddellijke klik tussen haar en de kliniekregisseur. En wederzijds respect voor elkaars professionaliteit. Het was haar al gauw duidelijk dat botox en fillers veel meer was dan het kleine percentage negatieve ervaringen dat de roddelpers haalde.
Een afspraak voor een infoavond en een eerste behandeldag in haar salon waren dan ook snel gemaakt.

Haar klanten waren zeer enthousiast over de cosmetic sculptor. En zij over de kliniek en alles er omheen. Dus toen de kliniekregisseur op een dag in een openhartig gesprek haar plannen voor de toekomst uit de doeken deed, besloot ze daar een rol in te willen spelen.

En zo geschiedde.

Ze kreeg de titel middenvelder en – niet echt verrassend – het managen van de behandellocaties in haar portefeuille. Ontwikkelde een checklist en een starterspakket voor nieuwe ‘prikpunten’. Legde contacten met kandidaat-salons en coachte nieuwe behandelpartners. Behartigde hun belangen naar de kliniek toe en andersom. Ze kon met twee petten op werken en was helemaal in haar element.

De kliniekregisseur was ontzettend blij met deze onverwachte en sterke compagnon met wie ze over veel bedrijfsmatige zaken kon sparren. Bovendien kreeg ze steeds meer tijd om aan de toekomst van de kliniek te werken.

Zo was het basisteam bijna compleet. Er stond nog één cosmetic sculptor op het verlanglijstje.

(wordt vervolgd)

Vorige afleveringen:

Deel 1: het snode plan. Hoe en met wie het allemaal begon.

Deel 2: de kliniekregisseur. De fundamenten worden gelegd.

Deel 3: de cosmetic sculptor. Er kan begonnen worden met behandelen.

Deel 4: de vliegende keep. Ondersteuning achter de schermen.

Deel 5: de tweede cosmetic sculptor. Versterking van de frontlinie.

Volgende aflevering:

Benieuwd of het lukt om een derde cosmetic sculptor te vinden?

Je leest het in aflevering 7, de derde cosmetic sculptor. Het team is compleet.