Witte jassen, echte mensen (9): hoe doen ze het?

By 9 augustus 2017nieuws

Verhaal in afleveringen over waarom wij bij Cosmetic Clinics doen wat we doen, de mensen aan de frontlinie en achter de schermen, hun motivatie, waarom klanten voor ons kiezen en bij ons terugkomen, kortom: hoe het allemaal zo gekomen is!

Hoe ze het doen?Team Cosmetic Clinics: hoe doen ze het?
Met LAV!
Luisteren. Aandacht. Vertrouwen.
Sleutelbegrippen in de omgang met onze klanten. Iedereen die voor de kliniek werkt, moet deze hoog in het vaandel hebben staan. Daar valt niet aan te tornen.

Goed luisteren

Wat wil de klant? En waarom? Is het de eerste keer, vindt de klant het eng of heeft de klant al ervaring? Wat is het verwachtingspatroon van de klant? Met welke aspecten willen en kunnen we extra rekening houden?

Aandacht

Misschien kunnen we de klant nog op een andere manier helpen dan alleen met een cosmetische behandeling.
Als de klant angstig is, trekken we daar extra tijd voor uit. En we bouwen standaard in dat de klant terugkomt voor een controleafspraak. Zodat we, met de spiegel en de foto’s van vóór de behandeling in de hand, kunnen kijken of realiteit en verwachtingspatroon met elkaar overeenkomen. Zo nodig spuiten we nog een beetje bij – gratis, natuurlijk.

Vertrouwen

De eerste kennismaking is zooo belangrijk… Dat begint al op de website. Daar moet het eerste goede gevoel voor de klant ontstaan. Niet alleen door de informatieverstrekking, maar ook door de sfeer, de toon. De look & feel.
De volgende stap is het telefoongesprek. Daar begint het eerste luisteren en aandacht geven. Daar kun je het eerste stukje vertrouwen al creëren.
De kliniekregisseur wist dat deze elementen veel belangrijker waren dan prijs. Of product. Of locatie. Toch moest ze aan deze praktische zaken ook invulling geven. Een mooie mix van de drie die zowel voor cliënten als voor de medewerkers prettig en werkbaar zou zijn. En tegelijk de kliniek als bedrijf een goede kans van slagen zou geven.
Een hele uitdaging om daar de juiste balans in te vinden…
(wordt vervolgd)

Vorige afleveringen:

Deel 1: het snode plan. Hoe en met wie het allemaal begon.

Deel 2: de kliniekregisseur. De fundamenten worden gelegd.

Deel 3: de cosmetic sculptor. Er kan begonnen worden met behandelen.

Deel 4: de vliegende keep. Ondersteuning achter de schermen.

Deel 5: de tweede cosmetic sculptor. Versterking van de frontlinie.

Deel 6: de middenvelder. Schakel tussen kliniek en behandellocaties.

Deel 7: de derde cosmetic sculptor. Het team is compleet.

Deel 8: waarom deze kliniek? Dit maakt het verschil.

Volgende aflevering:

Ook nieuwsgierig of het gaat lukken om de juiste mix te vinden?

Je leest het op dinsdag 15 augustus in aflevering 10. Hou je social media in de gaten!